עיצוב קירות – עשו ואל תעשו

קירות הבית והעסק משפיעים על האווירה שתתקבל במקום. הקיר הוא המסגרת והמעטפת של החלל וכדאי לתכנן מראש כיצד תרתמו אותו בשירות המרחב.

כיום הודות לטכנולוגיה המתקדמת של שקעים מעוצבים ומתגי טאץ' בעיצוב מרהיב, הקירות פונקציונאליים ואסתטיים יותר מתמיד. ניתן להסיר את השקעים המיושנים ולהעניק לקיר חזות אטרקטיבית ויעילה באמצעות מתגים מתקדמים וחכמים בעיצוב מוקפד ויוקרתי, בקו מינימליסטי ששומר על מראה אוורירי, מואר וגדול יותר.
באופן כללי, כדאי להימנע מעומס על הקירות כדי לא לחסום את המרחב ולהמשיך את הקו הסגנוני הנקי בקירות הבית או המשרד, תוך התאמה לקונספט העיצובי – לרהיטים, לגוון הריצוף והמטבח.

מהן האופציות הקיימות שישתדכו היטב עם המתגים המושקעים שהטמעתם בבית?

להתמקד בקיר אחד ויחיד

בכל חדר מומלץ להתייחס לעיצוב של קיר אחד כמוקד הכוח של החדר. הסיבה לכך היא שכאשר כל קירות החדר מקושטים זה יוצא מראה עמוס ולא אסתטי וקשה מאוד לעין המתבוננת להתמקד. ייעדו למלאכה קיר אחד בין אם זה הקיר שמאחורי הספה בסלון או להפך – הקיר בו מוטבעת הטלוויזיה, קיר של מבואת הכניסה וכדומה והתייחסו לקיר הזה כאל יצירת אמנות. ניתן ללכת על קו אחיד כמו למשל, אריחי חיפויי דמויי בטון להכנסת מראה מודרני אורבני יותר לחלל או לצבוע בגוון בלתי צפוי שמפיח חיים בחדר כולו – צהוב מאיר עיניים או להפוך אותו לקיר קולאז' משפחתי עם תמונות ממוסגרות זו לצד זו.

פרקטיות היא מילת המפתח

כפי שהרעיון של מתגים מעוצבים הוא להשאיר פריט חובה בכל בית ולהעניק לו מראה אטרקטיבי יותר, כך חשוב שיהיו על הקירות פריטים שיהיו מעוצבים אך לא פחות מכך – שימושיים. כוורות מודולאריות, מדפים מעוצבים, מתלים בצורניות מפתיעה או סולם במראה קליל שמתאים גם לתליית פריטים וגם להוספת טאץ' ייחודי בכל מרחב, שעונים משיש או מבטון פליז שמציגים את השעה בדרכים יוצאות דופן ותורמים למראה של כל קיר.

שיקוף חוזר

המראה היא אביזר דקורטיבי שיכול להתאים לכל חלל בלי קשר לעיצוב הדומיננטי בו. היתרון הבולט של המראה הוא בכך שהיא מתמזגת בהרמוניה ובשלווה עם החלל ויש גם אפקט מרשים. היא מסוגלת לשקף את האובייקט שניצב מולה, בין אם מדובר במקור תאורה טבעי או מלאכותי או יצירת אמנות. ניתן להציב אותה מול אלמנט שרוצים לשקף או בחלל חשוך יחסית כמו פרוזדור מול גוף תאורה או מול היציאה מהפרוזדור כדי למשוך את האור ולפזר אותו בחלל הצר.
ניתן להחליט מראש אם לבחור במראה אחת גדולה ורטיקלית או רוחבית או לייצר מעין פסיפס של מראות מסוגננות על גבי קיר אחד.

ההשראה מתחילה בקירות

אפשר לבחור שהקיר ישקף את טביעת החותם והאני המאמין שלכם. כמו למשל, להוסיף לקיר משפטים מעוררי השראה או לוח תלייה ייחודי ועליו לשתול משפטי מפתח, להוסיף תמונות של דיירי הבית או עובדי החברה בחופשה או בימי גיבוש, לייעד קיר שיהיה קיר שיכיל את כל האוספים שלכם, אוצרות שקבצתם במהלך טיולים בארץ ובעולם או אוסף של ספרים אהובים.

השקיעו מחשבה בהפיכת הקירות לגורם תפקודי בחלל. כך שמצד אחד, ניתן יהיה להשתמש בו לצרכי אחסון או תפעול הבית – הדלקת החשמל, שליטה במערכות הבקרה השונות ומצד שני, יכהן כאלמנט וויזואלי בלתי עצמו בעל נוכחות שמשפיעה על המראה היצירתי של הבית או המשרד. ניתן לבחור צבע שיחזור בקירות, פריטי דקורציה מחמיאים והכל לפי הקונספט המוביל (מודרני, כפרי) והצרכים של הדיירים או עובדי המשרד.

התקשרו עכשיו