עיצוב מודרני או שמרני?

אם אנחנו רוצים לדון בעיצוב באופן כללי ורחב, ומבלי להיכנס יותר מדי לסמנטיקה, אז ניתן לומר שעיצוב מודרני הוא מינימליסטי באופיו ועיצוב שמרני או מסורתי הוא מלא ועמוס בפריטים וחפצים. כמובן שהסגנונות העיצוביים נבדלים בנוסף לכך במאפיינים נוספים. אין באמת אפשרות לקבוע באופן אובייקטיבי מי מהסגנונות העיצוביים עדיף – כל אחד צריך לחפש בתוך עצמו ולהבין איזה סגנון מתאים לו, וזאת כנראה העצה הטובה ביותר.

שאלה של גיל

רוב האנשים נוטים להעדיף את מה שיותר קרוב אליהם. מה שיותר קרוב גם יותר מדבר אליהם. אנשים צעירים יעדיפו לרוב סגנונות צעירים, מקוריים ואלטרנטיביים, ואנשים מבוגרים יעדיפו סגנונות שמרניים, קלאסיים ומסורתיים. כמובן שיש יוצאים מן הכלל, אך לרוב זוהי הנטייה הרווחת באוכלוסייה.

שאלה של נוחות

עיצוב מודרני משתדל להיות פונקציונאלי יותר, ושם דגש גדול יותר על נוחות השימוש והשהייה בחלל. הוא מעדיף פחות להעמיס על החדר ולאפשר לו להיות מרווח וקליל. עיצוב קלאסי שם דגש רב על הפרטים הקטנים ועל ריבוי הפרטים. הוא לא מאמין במינימליזם, אלא בשפע – אפילו כשהוא בא על חשבון הנוחות. כחלק מנושא הנוחות, עיצוב מודרני הוא טכנולוגי יותר וישתמש למשל במתג טאצ' ולא במתגים ומפסקי תאורה רגילים. עיצוב שמרני לעומתו אמנם כן ישתמש בטכנולוגיה, אך לרוב לא שם עליה דגש מיוחד.

שאלה של צבע

עיצוב מודרני נוטה להשתמש בצבעים בהירים. זה יכול להיות לבן, אפור, קרם או כחול וירוק. עיצוב שמרני נוטה להשתמש בצבעים כהים, חמים ואף כפריים באופיים או לשלב בין צבעים קרים וחמים בחלל.

שאלה של טעם

הבחירה הטובה ביותר היא הבחירה האישית. כמובן שאפשר גם לשלב בין עיצוב מודרני לעיצוב שמרני, ואין סיבה ללכת דווקא על שחור או לבן. הנקודה החשובה היא לחיות בבית שהאווירה בו מעשירה אתכם וגורמת לכם להרגיש – בבית. לכו על קווי עיצוב שמשקפים את קווי האישיות שלכם. בסופו של יום, הטעם היחיד שקובע הוא הטעם שלכם – אתם אלו שחיים בבית או מתכננים לחיות בו בעתיד הקרוב.

התקשרו עכשיו