מהו מפסק מחליף?

מערכת שבה קיימים 2 מפסקים מחליפים או יותר מאפשרת לנו לשלוט בנורה או באמצעי חשמלי מסוים מ-2 נקודות שונות – או יותר. חיווט בין המפסקים מאפשר מצב שבו ניתן להדליק ולכבות את הנורה ממספר מקומות על ידי לחיצה על כל מפסק. מפסק מחליף מהווה פתרון יעיל ונוח למצבים רלוונטיים ויכול להתאים לבית, למשרד ולעסק.

דוגמאות לשימוש במפסק מחליף

  • אם למשל בתוך הבית שלכם קיים גרם מדרגות, ניתן לשים מפסק מחליף אחד למטה ואחד למעלה. שניהם שולטים באותה נורה ובאותה צורה. כאשר אתם עולים למעלה או יורדים למטה, ניתן להדליק את הנורה, וכאשר מגיעים לצד השני – לכבות אותה.
  • בתוך חדר נתון קיימת נורה. מפסק אחד נמצא בכניסה לחדר ומפסק אחר נמצא במיקום אחר בתוכו, כמו למשל ליד מיטה או ארון. כאשר אתם נכנסים לחדר, תוכלו להדליק את הנורה, ולאחר מכן לכבות אותה מהמיקום השני, נניח כאשר אתם הולכים לישון.
  • באותה צורה ובהתבסס על אותו עקרון ניתן למקם מתג תאורה בכל צד של מסדרון בבית ולהדליק ולכבות את הנורה כאשר נכנסים ויוצאים ממנו.

יתרונות ופרקטיקה

מפסק מחליף מהווה פתרון פרקטי ונוח במצבים הרלוונטיים. מכל מפסק ניתן גם לכבות וגם להדליק. כל שינוי במצב המפסק מכבה או מדליק את הנורה – לא משנה אם מורידים או מעלים את המתג.  השליטה יכולה להתבצע גם משלושה וארבעה מפסקים שנמצאים במיקומים שונים ומחווטים האחד לשני.

לא רק לתאורה

מפסק מחליף אמנם מתאים מאוד להדלקה וכיבוי של אמצעי תאורה, אך באופן כללי ובמידת הצורך ניתן להשתמש בו גם על מנת להדליק כלים ומכשירים חשמליים נוספים, כמו למשל אמצעי חימום וקירור, תריסים – ועוד.

מתג טאצ'

את המתגים הישנים בבית ניתן וכדאי להחליף במתגי טאצ' מודרניים, אלגנטיים וחכמים, שמופעלים בטכנולוגיית טאצ' קלה לשימוש – מספיק מגע אצבע קליל על מנת לעורר תגובה. המתגים המעוצבים מוארים באלומות אור עדינות והופכים את הבית למשוכלל ומתקדם יותר, הן בפונקציונאליות והן במראה. כל נקודה מאפשרת מספר הפעלות מסוגים שונים, לרבות כל מעגלי הבית המוכרים והרגילים.

התקשרו עכשיו